Co si odnést z Recruitment Academy Awards 2019?

29.10.2020

Shrnutí večera najdete hned v několika článcích (viz. níže seznam), pojďme se však podívat co konkrétně si od nominovaných a výherců jednotlivých kategorií vypůjčit a zkusit sami uvést do praxe. Vybrala jsem jen některé kategorie, které mi osobně přijdou jako nejlépe aplikovatelné do praxe kýmkoli v HR.

Články:

  • Jaké ceny si odnesou vítězi na Recruitment Academy Awards 2019? (tady)
  • 10 nejlepších kariérních videí roku 2019 (tady)
  • Jubilejní RA Awards překvapily diváckou kategorií (tady)
  • Recruitment Academy Awards představily novou kategorii i divácké hlasování (tady)
  • Co jsme se naučili od největších českých HR profíků? (tady)
  • Recruitment Academy Awards (tady)
  • Fotografie včetně komentářů na mém Instagramu (tady)

Soutěžit můžete v několika kategoriích, výherce si pak na stránkách Recruitment Academy lehce najdete přes filtr.

IReSoft - https://www.lukashledavyvojare.net/ (skvělé je i https://www.jirkahledahr.cz/)

1) HR inzerát (ten nesoutěžil)

  • landing page/microsite o dané pozici - typicky by to byla pozice pro seniorní, obtížně "nalezitelné" kandidáty
  • po oslovení se jim dá odeslat link a oni tam zjistí všechno, co potřebují
  • skvělý pro brand, podpora marketingu
  • hodně informací na jednom místě -> zvýšení relevance přihlášených kandidátů
  • obsahuje vysvětlení proč takovou vysokou pozici hledáme externě, dobré vědět + kdo ti spadne do klína (tým, firemní kultura), pokud by to vyšlo
  • ukázka, kdo je v týmu a na čem budou společně pracovat, kam směřují a jaké jsou výzvy
  • obsahuje PDF ke stažení - čemu věříme, jak u nás chceme dělat HR
  • upřímnost, protože nechybí sekce "co nám nejde a proč tě potřebujeme nejvíce"

2) Programátoři - https://www.lukashledavyvojare.net/ (soutěžní)

  • hledá si je sám Lukáš a jeho současný tým - mluví v první osobě, o týmu, o tom, co je baví, ukazují se na fotografiích a popisují technologie, se kterými pracují
  • IT lidi jsou na doporučení nebo musíme nabídnout víc/lepší technologie nebo zajímavé projekty (stránka ukazuje různé možnosti)
  • dole je vidět kolik lidí jim ještě v týmu zbývá
  • nadpisy - Proč tě potřebujeme? Jak fungujeme? Jak vypadá to, na čem děláme? Jak vypadá náš produkt?

StartupJobs - https://php.startupjobs.cz/

  • Filip to popsal pěkně na jejich webu včetně shrnutí všech čísel (tady)
  • kampaně nemusí být drahé, stačí mít dobrý nápad (málokoho osloví FB reklama s nápisem "hledáme tě")
  • nechce napsat své IT jejich slovy, co dělají a koho hledají, v čem pracují, na čem pracují a co je na tom baví/štve
  • nezapomeňte na konkrétní technologie, na FAQ v inzerátu
  • řekněte i to, co u vás nefunguje - buďte upřímní
  • buďte konkrétní - na čem se budu podílet, v čem a na čem budu pracovat, s kým budu spolupracovat, ...
  • objasněte průběh výběrového řízení ještě před posláním CV - bude jedno kolo nebo čtyři? s kým se potkám? čekají mě nějaké testy?
  • přidejte e-mail na doplňující otázky - kandidáti někdy nereagují,, protože jim chybí informace, ale je jim hloupé si o ni napsat bez zaslání CV


Rohlík.cz - https://www.zivotvrohliku.cz/

Co si vypůjčit?

  • graf vývoje firmy na kariérní stránky; ukázka toho, jak firma roste nejen obratově, ale i jaké služby vyvinula, jaké cíle již splnila
  • Tomáš Čupr na kariérních stránkách - nechávají management vidět, sami mluví jejich slovy, popisují proč jsou v té firmě (TČ proč ji založil a čemu věří)
  • jasné CTA = "změň způsob jakým lidé nakupují, přidej se k nám"
  • https://www.zivotvrohliku.cz/pracuj-s-temi-nejlepsimi-v-oboru/ - obsahuje nejen medailonky, ale i veřejnou pochvalu zaměstnanců; nabízejí něco více o nich samotných
  • https://www.zivotvrohliku.cz/rozvijej-se/ - ukazují to, jak se jejich lidé posouvají a co je na jejich práci baví; vyjmenovávají možnost vzdělávání se
  • tlačítko "pošli to do světa" jim slouží k rychlému sdílení inzerátu na sociální sítě
  • text inzerátu mají ve 2 sloupcích, což opticky zkracuje text a spíše ho dočtete; také nemusíte tolik scrollovat a celý text se vám vejde na 1-2 printscreeny a ne na 10


Vodafone - https://vodafone.jobs.cz/

Co si vypůjčit?

  • https://futurejobsfinder.vodafone.com/ - odkaz na test zdarma, který vám ukáže, na jakou pozici se hodíte podle zjištěných silných kompetencí nejvíce; test je podobný tomu, jaký má cut-e
  • videa s jejich zaměstnanci o prací ve Vodafone
  • jejich kariérní stránky jsou pojaty více marketingově než jsem zatím viděla - od chytlavých textů, přes jasná CTA a interaktivní design
  • tlačítka jako Tuhle práci chci! a Mrkni se na kolegy!
  • na stránkách vám během pár minut vyskočí chat okénko s dotazem jak moc se vám líbí jejich kariérní stránka a podle toho, co odpovíte vám nabídnou doplnění vaší první odpovědi -> sbírají rovnou feedback


eBrána - https://kariera.ebrana.cz/

Co si vypůjčit?


CN Group - https://www.cnjobs.dk/

Co si vypůjčit?

  • první si vyberete zemi, pak pozici
  • hned vidíte kolik lidí u nich pracuje, kolik mají aktuálně otevřených projektů a jaké percentuální zastoupení žen mají v celé společnosti (takže vlastně IT)
  • na stránkách mají výčet technologií (seřazeny podle využívání)
  • benefity mají jako obrázky, takže na první dobrou vidíte kolik jich a jaké
  • u každé pozice je popsán průběh výběrového řízení + fotografie těch, se kterými se na prvním setkání potkáte
  • kariérní stránky jsou produktem marketingu - představte si je jako e-shop, kde máte najít vše na jednom místě, mít dostatek informací a možnost rychlé objednávky (poslání CV, Li profilu) + pohyb po nich bude jednoduchý a logický
  • nejsou nikdy hotové - měřte je, upravuje je na základě dat, upravte jednotlivé části na míru kandidátům
  • nezůstaňte jen u textů - přidejte videa, odkazy na rozhovory, prolinkujte je s blogem, využijte medailonky manažerů pro "navnadění" kandidáta
  • měly by o vás říct kdo jste, co děláte, jaké máte hodnoty
  • využijte obrázky místo textu - obsah bude přehlednější, řeknete více, vypadá to leckdy i lépe

Business Factory - https://b.cz/click-and-play

  • interaktivní video, kde si v různých částech o jeho průběhu rozhodujete vy sami
  • na základě vašich rozhodnutí se vytváří příběh a odemykají se firemní hodnoty
  • na konci vás to vyzve k poslání CV
  • během videa se potkáte s reálnými zaměstnanci plus navštívíte kanceláře


KPMG - https://www.youtube.com/watch?v=CeB7SOwvupo&feature=emb_title

  • ukazuje, že za úspěchem stojí úsilí a disciplína a že vyrůst někdy bolí
  • ukazuje, že nejde o to, jak věci vypadají, ale o to, co máš v hlavě a jak moc chceš a snažíš se
  • apelují na to, že znalosti/zkušenosti/schopnosti ti nikdo nevezme a že to není jen chvilková věc, co se bude líbit na sociálních sítích
  • odkazují na https://www.vyrostlijsme.cz/


JTEKT - https://www.youtube.com/watch?v=ZW8MNO6JrrA&feature=emb_logo

  • ukazuje, že náborová videa mohou být téměř beze slov
  • jasná otázka na konci "máš tah na branku?"
  • propojení s hastagem #břéťa i v rámci sociálních sítí


  • nejde o to, zda vás video vyšlo na pár korun nebo na sta tisíce, ale o to, že v něm řeknete a ukážete jací jste, co děláte v práci i po práci a ukážete to, co se jinde kandidát nedozví
  • propojte kariérní video s dalším obsahem pomocí hastagu nebo prolinkování + nezapomeňte na jasné CTA na konci (super, že se video bude líbit, ale řeknete i, že se mají přihlásit a kde/komu)
  • apelujte na hodnoty a cíle vašich kandidátů - co v životě chtějí, jakou hledají firmu, ...
  • použijte reálné kolegy a nechte je mluvit jejich řečí (nepište jim scénáře slovo od slova)