Co si odnést z Recruitment Academy Awards 2021?
Ročník 2021 byl online, a tak občerstvení a after party byli čistě v gesci těch, co se na udílení cen připojili. Předchozí ročník najdete sepsaný v tomto článku. Já si to udělala pěkné a prosecco a obložený talíř nesměl chybět. Teď už k letošní inspiraci. Vezmeme to postupně.
Soutěžních kategorií bylo celkem 6, kde jich 5 bylo "firemních" týmových prací a poslední šestá pak individuální. Tou poslední nebylo nic menšího než Recruiter roku 2021.
Pracovní inzerát roku
Co se v rámci inzerátu roku hodnotilo?
- srozumitelnost
- kreativita
- míra originality
- tonalita
- vhodnost inzerce
Finalisté
Co mě zaujalo?
Kentigen měl inzerát, který mě velmi pobavil. Píše ho totiž rozvaděč z montážní haly a hledá si někoho, kdo se o něj bude starat. Inzerát je psaný vtipně, neformálně, ale obsahuje dostatek relevantních informací pro uchazeče. Takže nejen legrace.
- i vtipný inzerát může být informačně hodnotný
- obsahuje příjemný popis toho, koho hledáme k sobě do týmu
- během inzerátu se seznámíte s celým týmem
- v sekci "co umět a znát" jsou opravdu must-have požadavky
- dole nechybí kontakt na HR a prolink na LinkedIN
- v rámci inzerce byla možnost vyplnit si kvíz (vyplnila jsem si ho)
Heuréka - Inzerát byl na Machine learing engineer. Za mě to není jediný inzeárt, který má tato firma dobře napsaný. Celkově se mi líbí, jak Heuréka poslední 2 roky komunikuje, jakou má inzerci a i to, jak vypadají její sociální sítě.
- hned na úvod je tlačítko "mám zájem o pozici", to nechybí ale ani dole (můžete aplikovat opravdu na jedno kliknutí)
- v inzerátu místo videí používají GIFy
- je psaný neformálně, ale neztrácí se z něj informace
- nechybí kategorie "co spolu budeme tvořit?", která je hezčím pojmenováním "co tě u nás čeká" nebo "náplň práce"
- v rámci inzerce je prolink dál, kdyby někdo chtěl informace o produktech a o tom, co v rámci týmu chystají
- sekce "co ti nemá chybět" jde po must-have kompetencích, a tak nemáte pocit, že další firma hledá supermana, který neexistuje
- moc se mi líbí sekce "na co se u nás těšit", která není jen výčtem firemních benefitů, ale i informací, které vás na dané pozici zajímají a toužíte je vědět před samotným pohovorem
- no a na konec inzerce Heuréka ještě přidala video s týmem, bravo!
- zaujalo a líbí se mi i propojení s referencemi na Atmoskop
DX Heroes - Jejich inzerát už bohužel nenajdete na jejich webu. Jmenoval se "Markeťák/markeťačka se zaměřením na content ve svobodné IT firmě". Byl to poměrně hutný inzerát a využíval emoji.
- nebojte se využít emoji pro přenos informací (ne mně jich je tam až moc, ale budiž)
- nechybí jim sekce "O tobě", která normálně v inzerci nebývá
- několikrát je v inzerci i pobídnutí, aby se hlásily ženy, což hodnotím kladně + je to tam velmi nenásilně a nepůsobí to hloupě
- pěkná sekce je O nás, kde popisují tým, technologie a přístup k práci a pokračuje sekcí "pomáháme zákazníkům"
Kampaň roku
- kreativita a originalita
- použité komunikační kanály, využití médií
- zajímavost, originalita
- efektivita kampaně
Finalisté
- EY - z kanceláře nic nezměníš, dělalo jim Symbio
- Notino - nábor na sklady, 1 700 nabraných lidí (výherce)
- 2N - s kampaní Žen si vážíme a chceme jich ještě víc
Co si odnést za inspiraci?
- EY má delší komunikační linku - kampaň, video, sociální cítě, karierní stránky - které společně propojuje a message je tak více než jasná; doporučuji mít 1 hlavní sdělení a to v různých obměnách komunikovat
- EY má celý web cestasEY - ten si určitě proklikejte
- mottem firmy je "Building a better working world" a kampaň "Myslíš si, že z kanceláře nic nezměníš?" do ní pěkně zapadla tématem i zpracováním
- využili jak sociální sítě, tak PPC a display reklamu, ale i OOH, YouTube a propojení se studentskými organizacemi
- 2N.cz měli kampaň zaměřenou na ženy, aby je povzbudily pro práci pro technologickou firmu. Je vidět, že firma věří v potenciál žen a rozhodla se na ně zacílit přes kampaň.
- 2N vytvořilo landing page a natočili několik videí s reálnými lidmi z firmy
- Notino (to byl můj favorit, přiznám se) ukázalo, že i nábor 1700 lidí na sklady se dá během 9 měsíců zvládnout, když máte plán a odhodlání
- Notino nabíralo jak na HPP, tak na DPČ, kde využilo plus mínus všechna média (CLV, plakáty, MHD, úřady práce, tisk, referral, ...) k tomu, aby zvládlo nabrat enormní počet lidí na jejich provozní oddělení
- Přidanou hodnotou kampaně bylo zaměstnání lidí, kteří během covid přišli o práci
K této kategorii bych chtěla jen dodat, že všechny kampaně (i ty ostatní) byly velkou inspirací. Přeji všem, aby se dokázali "nachytřit" a vyzkoušeli si nějakou menší kampaň také, i když by mělo jít jen o online fomráty.
Referral
Tím, že jsme za Alzu věděli, že jsme mezi TOP 3, byl referral kategorií, na kterou jsem s nervozitou čekala. Umístili jsme se na 3. místě a bereme to jako velké uznání toho, že to, jak referral děláme, může být inspirací ostatním. V Alze má referral na starosti Jana Petruželová (takže taková one woman show), které patří velký potlesk a díky!
Co se hodnotilo v rámci referralu?
- míra zapojení zaměstnanců
- kvalita programu
- kreativita a úroveň zpracování
- technické a obsahové zpracování
Finalisté
Víc k referralu nemám, protože tím, že jsem z Alzy, tak pro mě byla kategorie pro hodnocení zavřená. =)
Kariérní stránky - malé firmy
Dle čeho se hodnotilo?
- kreativita a originalita
- technické a obsahové zpracování
- atraktivnost pro kandidáty a cílovou skupinu
- přehlednost a srozumitelnost
Kariérní stránky mají 2 podkategorie - velké firmy a malé firmy.
Finalisté
- Atlas Group (výherce)
- Betsys
- Webnode
Nechám na vás, abyste si prošli jednotlivé stránky. Za sebe vypíchnu několik zajímavých myšlenek z každé z nich.
Atlas Group
- čistě IT kariérní stránky, kterým přizpůsobili vzhled i obsah
- líbí se mi - srozumitelnost, čtivost, přehlednost, vizuální zpracování, rozčlenění do kategorií a pak další nice-to-have věci, které pomohou s rozhodnutím se, zda pošlu CV
- FAQ, Grow a Flow stránky mě zaujaly jak názvy, tak obsahem, protože v rámci některých firem tyto informace loudíte na pohovorech, ale tady vám je poskytnou ihned
- moc příjemná je i stránka Homies, kde vidíte týmy a pak propojení na Atmoskop
Betsys
- kariérní stránky jsou na "buď v kurzu" (plusový bod za slovní hříčku)
- nechybí propojení na Atmoskop a také nechybí sekce Blog, kde si najdete jak informace o firma, tak o oddělení, kam máte nutkání se přihlásit
- líbí se mi i stránka s hodnotami firmy které jsou popsány ve 2 větách
- nejvíce oceňuji informaci o tom, jak vypadá takové klasické výběrové řízení do Betsys
Webnode
- stránky se jmenují prácevnebi (mimochodem můj web je postaven na Webnode)
- na webu je několik sekcí, kde nejvíce oceňuji - pohovor u nás, benefity a virtuální prohlídka (nadstandardní informace)
- zaujal mě apel přes zákazníka a smysl Webnode pro něho
- poměrně jasně demonstrují firemní kulturu a to, co jim se ve firmě líbí a mohlo by i uchazeči
- líbí se mi neformální styl komunikace, který nijak nepohoršuje
Kariérní stránky - velké firmy
Mezi kariérními stránkami velkých firem byla poměrně velká konkurence. Za mě jsem ráda, že se v této kategorii umístila i Česká pošta. Chápu, že vůči ČP jako podniku mohou mít mnozí výtky, ale potkala jsem se s jich HR na školení a bylo to moc příjemné setkání a vzájemná inspirace. ČP má na stránkách třeba funkčního chatbota (fakt!). Nicméně ocenění se odneslo EY.
Finalisté
- Česká Pošta - podle URL adresy ji mají na Jobs.cz
- AmRest s KFC
- EY s cestasey.cz (výherce)
Inspirace si z této kategorie beru hromadu. U AmRest mě baví interaktivita celých kariérních stránek a jejich hravost. V EY mě baví propojení s jejich dalšími HR produkty jako je náborová kampaň, blog podcasty nebo sociální sítě. U České pošty mě baví, že šli cestou segmentace a popsali moc hezky jednotlivé pozice.
AmRest
- celé stránky jsou velmi interaktivní a s každým scrollnutím se vám zobrazí víc a víc
- stránky jsou dost hravé a zároveň jednoduché
- na postranní liště, máte vše na jeden klik a scrollovat nemusíte
- v rámci stránky jsou vypíchnuty hlavní benefity a to, proč se do KFC přidat pohledem různých cílových skupin a co díky práci v KFC získají nebo mohou dokázat
- ve zkratce se seznámíte cca se 4 nejčastějšími pozicemi v KFC
- velmi jednoduše najdete nejbližší KFC a pošlete životopis
- tyhle stránky jsou pro mě důkazem, že v jednoduchosti je síla
Česká pošta
- video očima pošťáka si určitě pusťte
- líbí se mi velmi zpracování sekce pro studenty, kde si své najdou ti na SŠ, tak ti na VŠ
- na stránce se dozvíte vše - kde jsou možnosti, jaký je detailní popis pozic a jaké benefity můžete získat (ČP jich nabízí opravdu hodně)
- a jak jsem zmínila, ČP má velmi funkčního chatbota a ten kluk na fotografii u nich opravdu pracuje =)
EY - cestasey
- vypíchnu jen pár bodů z celé stránky, kterými se můžete inspirovat a zakomponovat je do těch svých
- soulad stránek s celou náborovou kampaní "Z kanceláře nic nezměníš"
- propojení s dalšími aktivitami jako jsou podcasty, YouTube, profily na sociálních sítích a tak dále
- na webu mají chatbota (netestovala jsem)
- pěkná sekce je ta, kde se svěřují zaměstnanci s tím, proč pro EY pracovat a co je na tom osobně baví
- opět tu máme stránku "jak probíhá výběrové řízení", které se zdá oblíbenou, když si vzpomenu i na další stránky ve výběru
- stránky jsou rozdělené na 2 částí - pro zkušené odborníky a pro studenty, kde se vám nabídne jiný durh obsahu a informací (palec nahoru!)
- už na stránkách máte možnost doptat se na více a to ne HR, ale lidí z praxe (nic proti HR =) )
Náborová videa
Hlasování people´s choice:
- Nestlé (výherce people´s choice)- video
- EY- video
- k+ portál VŠB-TUO Ostrava - video
- Škoda Vagonka - video
- Slevomat - video
- Zlínský kraj- video
Videa - hodnocená kritéria
- originalita
- technické zpracování
- zajímavost, zaujetí
- atraktivnost pro kandidáty
- přehlednost, nesmí být zavádějící
Finalisté za malé firmy - hodnocení poroty
Finalisté za velké firmy - hodnocení poroty
Recruiter roku
O celé kategorii si více počtete v mém článku z roku 2019, kdy jsem tuto cenu získala. Byla vyhlašována jako poslední, tj "královská kategorie".
Kritéria
- musí milovat práci a mít vášeň pro to, co dělá
- zaujetí pro věc, zájem o obor
- chtít pracovat s lidmi
- a spousta dalších kritérií, které jsme hodnotili jako porotci
- jediná individuální kategorie
Co se v rámci přihlášky posílá?
- materiály proč to má být právě on/ona
- odkazy na LinkedIn, jakékoli další materiály o daném člověku
- pak se v porotě díváme na videa VCV (software na videodotazníky)
- vyhodnocujeme v různých škálách a několik hodnotitelů
- data se sesbírají, proběhne diskuze a tadá, je tu nový Recruiter roku
Finalisté
Moc a moc gratuluji všem 3, protože svou práci dělají báječně, jejich přihlášky byly neskutečně inspirativní a skvěle se poprali i s otázkami na videu. Všem přeji hodně štěstí, zdraví a ať úspěch náležitě oslaví!
To je za mě vše. Děkuji za váš čas, pokud jste dočetli až sem. Těším se na další ročník 2022 a trošku doufám, že již proběhne offline. Než tomu tak bude, pojďme využít času a vytvořit další skvělé příklady HR produktů, které celý obor posunou vpřed.