Co si odnést z Recruitment Academy Awards 2021?

16.04.2021

Ročník 2021 byl online, a tak občerstvení a after party byli čistě v gesci těch, co se na udílení cen připojili. Předchozí ročník najdete sepsaný v tomto článku. Já si to udělala pěkné a prosecco a obložený talíř nesměl chybět. Teď už k letošní inspiraci. Vezmeme to postupně. 

Soutěžních kategorií bylo celkem 6, kde jich 5 bylo "firemních" týmových prací a poslední šestá pak individuální. Tou poslední nebylo nic menšího než Recruiter roku 2021. 

Pracovní inzerát roku

Napsat dobrý inzerát není žádná věda, ale napsat ho tak, aby uspěl mezi ostatními nominacemi už není tak jednoduché. 

Co se v rámci inzerátu roku hodnotilo?

  • srozumitelnost
  • kreativita
  • míra originality
  • tonalita 
  • vhodnost inzerce


Finalisté


Co mě zaujalo?

Kentigen měl inzerát, který mě velmi pobavil. Píše ho totiž rozvaděč z montážní haly a hledá si někoho, kdo se o něj bude starat. Inzerát je psaný vtipně, neformálně, ale obsahuje dostatek relevantních informací pro uchazeče. Takže nejen legrace. 

  • i vtipný inzerát může být informačně hodnotný
  • obsahuje příjemný popis toho, koho hledáme k sobě do týmu 
  • během inzerátu se seznámíte s celým týmem
  • v sekci "co umět a znát" jsou opravdu must-have požadavky
  • dole nechybí kontakt na HR a prolink na LinkedIN
  • v rámci inzerce byla možnost vyplnit si kvíz (vyplnila jsem si ho)

Heuréka - Inzerát byl na Machine learing engineer. Za mě to není jediný inzeárt, který má tato firma dobře napsaný. Celkově se mi líbí, jak Heuréka poslední 2 roky komunikuje, jakou má inzerci a i to, jak vypadají její sociální sítě. 

  • hned na úvod je tlačítko "mám zájem o pozici", to nechybí ale ani dole (můžete aplikovat opravdu na jedno kliknutí)
  • v inzerátu místo videí používají GIFy
  • je psaný neformálně, ale neztrácí se z něj informace
  • nechybí kategorie "co spolu budeme tvořit?", která je hezčím pojmenováním "co tě u nás čeká" nebo "náplň práce"
  • v rámci inzerce je prolink dál, kdyby někdo chtěl informace o produktech a o tom, co v rámci týmu chystají
  • sekce "co ti nemá chybět" jde po must-have kompetencích, a tak nemáte pocit, že další firma hledá supermana, který neexistuje
  • moc se mi líbí sekce "na co se u nás těšit", která není jen výčtem firemních benefitů, ale i informací, které vás na dané pozici zajímají a toužíte je vědět před samotným pohovorem
  • no a na konec inzerce Heuréka ještě přidala video s týmem, bravo!
  • zaujalo a líbí se mi i propojení s referencemi na Atmoskop

DX Heroes - Jejich inzerát už bohužel nenajdete na jejich webu. Jmenoval se  "Markeťák/markeťačka se zaměřením na content ve svobodné IT firmě". Byl to poměrně hutný inzerát a využíval emoji. 

  • nebojte se využít emoji pro přenos informací (ne mně jich je tam až moc, ale budiž) 
  • nechybí jim sekce "O tobě", která normálně v inzerci nebývá
  • několikrát je v inzerci i pobídnutí, aby se hlásily ženy, což hodnotím kladně + je to tam velmi nenásilně a nepůsobí to hloupě
  • pěkná sekce je O nás, kde popisují tým, technologie a přístup k práci a pokračuje sekcí "pomáháme zákazníkům"



Kampaň roku

Při hodnocení kampaní roku jsem sem tam oněměla údivem (obzvlášť u Notino), co se jim na základě propagace povedlo. I nenominované kampaně byly velmi inspirativní a byly důkazem toho, že i s menším budgetem lze udělat velké haló. 

Kritéria pro hodnocení:
  • kreativita a originalita
  • použité komunikační kanály, využití médií
  • zajímavost, originalita
  • efektivita kampaně


Finalisté


Co si odnést za inspiraci?

  • EY má delší komunikační linku - kampaň, video, sociální cítě, karierní stránky - které společně propojuje a message je tak více než jasná; doporučuji mít 1 hlavní sdělení a to v různých obměnách komunikovat
  • EY má celý web cestasEY - ten si určitě proklikejte
  • mottem firmy je "Building a better working world" a kampaň "Myslíš si, že z kanceláře nic nezměníš?" do ní pěkně zapadla tématem i zpracováním
  • využili jak sociální sítě, tak PPC a display reklamu, ale i OOH, YouTube a propojení se studentskými organizacemi
  • 2N.cz měli kampaň zaměřenou na ženy, aby je povzbudily pro práci pro technologickou firmu. Je vidět, že firma věří v potenciál žen a rozhodla se na ně zacílit přes kampaň.
  • 2N vytvořilo landing page a natočili několik videí s reálnými lidmi z firmy
  • Notino (to byl můj favorit, přiznám se) ukázalo, že i nábor 1700 lidí na sklady se dá během 9 měsíců zvládnout, když máte plán a odhodlání
  • Notino nabíralo jak na HPP, tak na DPČ, kde využilo plus mínus všechna média (CLV, plakáty, MHD, úřady práce, tisk, referral, ...) k tomu, aby zvládlo nabrat enormní počet lidí na jejich provozní oddělení 
  • Přidanou hodnotou kampaně bylo zaměstnání lidí, kteří během covid přišli o práci


K této kategorii bych chtěla jen dodat, že všechny kampaně (i ty ostatní) byly velkou inspirací. Přeji všem, aby se dokázali "nachytřit" a vyzkoušeli si nějakou menší kampaň také, i když by mělo jít jen o online fomráty.


Referral

Tím, že jsme za Alzu věděli, že jsme mezi TOP 3, byl referral kategorií, na kterou jsem s nervozitou čekala. Umístili jsme se na 3. místě a bereme to jako velké uznání toho, že to, jak referral děláme, může být inspirací ostatním. V Alze má referral na starosti Jana Petruželová (takže taková one woman show), které patří velký potlesk a díky! 


Co se hodnotilo v rámci referralu?

  • míra zapojení zaměstnanců
  • kvalita programu 
  • kreativita a úroveň zpracování
  • technické a obsahové zpracování


Finalisté


Víc k referralu nemám, protože tím, že jsem z Alzy, tak pro mě byla kategorie pro hodnocení zavřená. =) 


Kariérní stránky - malé firmy


Dle čeho se hodnotilo?

  • kreativita a originalita
  • technické a obsahové zpracování
  • atraktivnost pro kandidáty a cílovou skupinu
  • přehlednost a srozumitelnost

Kariérní stránky mají 2 podkategorie - velké firmy a malé firmy. 


Finalisté 


Nechám na vás, abyste si prošli jednotlivé stránky. Za sebe vypíchnu několik zajímavých myšlenek z každé z nich.


Atlas Group

  • čistě IT kariérní stránky, kterým přizpůsobili vzhled i obsah
  • líbí se mi - srozumitelnost, čtivost, přehlednost, vizuální zpracování, rozčlenění do kategorií a pak další nice-to-have věci, které pomohou s rozhodnutím se, zda pošlu CV
  • FAQ, Grow a Flow stránky mě zaujaly jak názvy, tak obsahem, protože v rámci některých firem tyto informace loudíte na pohovorech, ale tady vám je poskytnou ihned
  • moc příjemná je i stránka Homies, kde vidíte týmy a pak propojení na Atmoskop 

Betsys

  • kariérní stránky jsou na "buď v kurzu" (plusový bod za slovní hříčku)
  • nechybí propojení na Atmoskop a také nechybí sekce Blog, kde si najdete jak informace o firma, tak o oddělení, kam máte nutkání se přihlásit
  • líbí se mi i stránka s hodnotami firmy které jsou popsány ve 2 větách
  • nejvíce oceňuji informaci o tom, jak vypadá takové klasické výběrové řízení do Betsys

Webnode

  • stránky se jmenují prácevnebi (mimochodem můj web je postaven na Webnode)
  • na webu je několik sekcí, kde nejvíce oceňuji - pohovor u nás, benefity a virtuální prohlídka (nadstandardní informace)
  • zaujal mě apel přes zákazníka a smysl Webnode pro něho
  • poměrně jasně demonstrují firemní kulturu a to, co jim se ve firmě líbí a mohlo by i uchazeči
  • líbí se mi neformální styl komunikace, který nijak nepohoršuje

Kariérní stránky - velké firmy

Mezi kariérními stránkami velkých firem byla poměrně velká konkurence. Za mě jsem ráda, že se v této kategorii umístila i Česká pošta. Chápu, že vůči ČP jako podniku mohou mít mnozí výtky, ale potkala jsem se s jich HR na školení a bylo to moc příjemné setkání a vzájemná inspirace. ČP má na stránkách třeba funkčního chatbota (fakt!). Nicméně ocenění se odneslo EY. 


Finalisté


Inspirace si z této kategorie beru hromadu. U AmRest mě baví interaktivita celých kariérních stránek a jejich hravost. V EY mě baví propojení s jejich dalšími HR produkty jako je náborová kampaň, blog podcasty nebo sociální sítě. U České pošty mě baví, že šli cestou segmentace a popsali moc hezky jednotlivé pozice.


AmRest

  • celé stránky jsou velmi interaktivní a s každým scrollnutím se vám zobrazí víc a víc 
  • stránky jsou dost hravé a zároveň jednoduché
  • na postranní liště, máte vše na jeden klik a scrollovat nemusíte 
  • v rámci stránky jsou vypíchnuty hlavní benefity a to, proč se do KFC přidat pohledem různých cílových skupin a co díky práci v KFC získají nebo mohou dokázat
  • ve zkratce se seznámíte cca se 4 nejčastějšími pozicemi v KFC 
  • velmi jednoduše najdete nejbližší KFC a pošlete životopis
  • tyhle stránky jsou pro mě důkazem, že v jednoduchosti je síla



Česká pošta

  • video očima pošťáka si určitě pusťte  
  • líbí se mi velmi zpracování sekce pro studenty, kde si své najdou ti na SŠ, tak ti na VŠ 
  • na stránce se dozvíte vše - kde jsou možnosti, jaký je detailní popis pozic a jaké benefity můžete získat (ČP jich nabízí opravdu hodně) 
  • a jak jsem zmínila, ČP má velmi funkčního chatbota a ten kluk na fotografii u nich opravdu pracuje =) 


EY - cestasey

  • vypíchnu jen pár bodů z celé stránky, kterými se můžete inspirovat a zakomponovat je do těch svých
  • soulad stránek s celou náborovou kampaní "Z kanceláře nic nezměníš"
  • propojení s dalšími aktivitami jako jsou podcasty, YouTube, profily na sociálních sítích a tak dále
  • na webu mají chatbota (netestovala jsem)
  • pěkná sekce je ta, kde se svěřují zaměstnanci s tím, proč pro EY pracovat a co je na tom osobně baví
  • opět tu máme stránku "jak probíhá výběrové řízení", které se zdá oblíbenou, když si vzpomenu i na další stránky ve výběru
  • stránky jsou rozdělené na 2 částí - pro zkušené odborníky a pro studenty, kde se vám nabídne jiný durh obsahu a informací (palec nahoru!)
  • už na stránkách máte možnost doptat se na více a to ne HR, ale lidí z praxe (nic proti HR =) ) 

Náborová videa 

Kategorie náborových videí byla poměrně široká a náročná na hodnocení. K videu nemám moc co dodat, inspiraci si najdete každý určitě dle svého vkusu a i zaměření. Musím říct, že i videa, co se neumístila mezi TOP3, tak byla velmi kvalitní, 


Hlasování people´s choice:


Videa - hodnocená kritéria

  • originalita
  • technické zpracování
  • zajímavost, zaujetí
  • atraktivnost pro kandidáty
  • přehlednost, nesmí být zavádějící


Finalisté za malé firmy - hodnocení poroty 

  • VŠB  (výherce) - video - zajímavé je, že jde o kariérní centrum
  • Slevomat - video 
  • Zlínský kraj - video

Finalisté za velké firmy - hodnocení poroty


Recruiter roku

O celé kategorii si více počtete v mém článku z roku 2019, kdy jsem tuto cenu získala. Byla vyhlašována jako poslední, tj "královská kategorie". 

Kritéria

  • musí milovat práci a mít vášeň pro to, co dělá
  • zaujetí pro věc, zájem o obor
  • chtít pracovat s lidmi
  • a spousta dalších kritérií, které jsme hodnotili jako porotci
  • jediná individuální kategorie 

Co se v rámci přihlášky posílá?

  • materiály proč to má být právě on/ona
  • odkazy na LinkedIn, jakékoli další materiály o daném člověku
  • pak se v porotě díváme na videa VCV (software na videodotazníky)
  • vyhodnocujeme v různých škálách a několik hodnotitelů
  • data se sesbírají, proběhne diskuze a tadá, je tu nový Recruiter roku 


Finalisté

Moc a moc gratuluji všem 3, protože svou práci dělají báječně, jejich přihlášky byly neskutečně inspirativní a skvěle se poprali i s otázkami na videu. Všem přeji hodně štěstí, zdraví a ať úspěch náležitě oslaví!


To je za mě vše. Děkuji za váš čas, pokud jste dočetli až sem. Těším se na další ročník 2022 a trošku doufám, že již proběhne offline. Než tomu tak bude, pojďme využít času a vytvořit další skvělé příklady HR produktů, které celý obor posunou vpřed.