Jak jsem se stala Recruiterem roku 2019?
Kategorie Recruiter roku byla podle organizátorů hřebem večera. Jsem moc ráda, že se mi ji podařilo vyhrát a že u toho byli mí přátele z oboru, ale i přítel. S odstupem času bych se s vámi chtěla podělit o to, jaké to je vyhrát takovou cenu je a co všechno tomu předcházelo.
Články:
- Video rozhovor pro GoodCall/Recruitment Academy - ZDE
- LMC o tom, co si z celého večera odnést - ZDE
- Podcast se mnou od kluků z Nelidské zdroje - ZDE
- Videa a fotografie z průběhu udílení cen najdete na mém Instagramu.
Hodně z vás se mě ptalo na to, co k výhře vedlo a co si myslím, že mi přidalo plusové body k výhře. O vítězích všech kategoriích rozhodovala porota sestavená z lidí oboru, ti by vám řekli určitě víc a hlavně opravdu to, co rozhodlo o tom, zda mi dají jejich hlas.
Co jsme museli plnit?
- přihláška - motivační dopis jako když píšete o zaměstnání a máte vypíchnout to, co se vám povedlo, jaké za sebou máte úspěchy a proč byste měli být vítězem kategorie; k přihlášce se přikládal i LinkedIn profil nebo odkaz na osobní web
- odkazy na web, LinkedIn profil, blog - co máte, to přiložíte k žádosti
- video dotazník - po první selekci od poroty nám byl poslán video dotazník na 20 minut; čítal asi 12 otázek, kde na pročtení a přípravu každé otázky máte cca 20 sekund, a pak 2 minuty na odpověď; k otázkám se nelze vracet a některé byly opravdu těžké
Jaké otázky obsahoval video dotazník?
- Jak se vzděláváš?
- Čím jsi přispěla HR komunitě a co děláš nad rámec své práce?
- Jak udržuješ vztahy s hiring manažery?
- Kolik lidí jsi za poslední rok nabrala?
- Řekni nějaký projekt za poslední rok, na kterém jsi pracovala? Co to bylo, jak dopadl, co přinesl?
- Na co jsi pyšný, že jsi dokázal?
- ... a pak další, na které si už nemohu vzpomenout (nějaké říkal José Kadlec v 30. díle Nelidské zdroje). Některé pro mě byly jednoduché, některé opravdu těžké na rychlé "vymáčknutí se", aby odpověď dávala hlavu a patu.
Co pro mě bylo obtížné?
- jít s kůží na trh - váš motivační dopis a další zaslané materiály čtou kapacity v oboru, natáčíte se na video a sem tam se nemůžete vymáčknout, ostatní vědí, že jste se přihlásili a sem tam se vás na to někdo zeptá
- vypisovat v rámci přihlášení to, proč bych se měla stát recruiterem roku - pro mě bylo trošku nepříjemné vypichovat úspěchy a dávat podklady proč zrovna já (jako první mě přihlásila Kája z práce, ale nepřišlo mi potvrzení, a tak jsem se šla přihlásit ještě sama za sebe)
- odpovídat na video dotazník (20 sekund příprava, 2 minuty mluvení) - natáčela jsem se po Evolve asi po 10 večer po tom, kdy jsem byla celý týden před tím každý den na nějaké akci a málo jsem spala; nikdy jsem se nenatáčela a cítila jsem se u toho trapně
Co mi to dalo?
- dobrý pocit ze sebe a své práce - přeci jen vás porota ocení za vaši práci a to, co děláte, nejen kvůli tomu, že jste vidět na LinkedIn
- vděčnost - že jsem ve firmě, která mi dává prostor a že mám šéfa, který mě od začátku podporuje v tom, co dělám a pushuje mě v tom dál
- viditelnost na trhu i komunitě - ozvalo se mi hodně lidí s přednáškou, kooperací či rozhovorem, ale i jsme díky tomu začali učit na VŠE
Jak jsem se cítila po vyhlášení?
- byla jsem nervózní a chtělo se mi brečet (ono to na mě bylo i dost vidět - IG)
- šťastně (asi jako malé dítě, když mu koupíte lízátko)
Proč já?
Na to by měl odpovědět někdo z poroty... Nicméně mám tušení, co mohlo přispět k mé výhře.
- vzdělávání se - čtu, poslouchám a chodím na konference. Snažím se posouvat nejen v HR, ale i marketingu, copywritingu nebo IT. Snažím se nasbírat co nejvíce znalostí a dovedností, abych byla dobrá v tom, co dělám a zároveň byla blízko kandidátům, které nabírám. Nedělám to jen v práci, věnuji vzdělávání podstatnou část svého volného času.
- sdílení - veřejně sdílím příspěvky s #sharingiscaring, které nabízí souhrnné informace z HR či marketingu. Ráda se dělím o know-how, sdílím výpisky z přednášek a konferencí, ale i seznamy akcí ve článcích na LinkedInu. Ráda pomůžu, pokud mi napíšete a ráda vás propojím dál s někým, koho potřebujete.
- drive a nadšení - ve volném čase chodím často na konference a meet-upy, chodím na VŠE na předměty o HR jako pozorovatel "fake" AC nebo přednáším v předmětech, pomáhám studentům s jejich bakalářskými pracemi nebo seminárkami. Mimo jiné jsem skoro rok adminem Holek z marketingu a jsem aktivní i v jiných Facebook skupinách. Dělám to ve svém volném čase, ne pracovním. Baví mě to a dává mi to smysl.
- Alza - díky této firmě mám volnost v tom, co dělám a jak. Mám skvělého šéfa, který mi dává volnost a je otevřený novým nápadům. Hodně projektů, které v rámci HR děláme je díky němu a upřímně já jsem tam, kde jsem, hlavně díky němu a našemu CEO Tomášovi Havrylukovi. Bez jejich rad, důvěry a podpory by to nešlo.
Co dál?
- Podle mě to nezačíná a nekončí výhrou v soutěži. Beru to jako nakopnutí k tomu dělat to, co dělám zas o něco lépe a s týmem vdechnout život některým nápadům, které si z #raawards odnáším.
- Hlásí se mi od té doby poměrně dost kandidátů na přímo skrze LinkedIn. Také je pro mě o něco jednodušší nábor (i když v některých směrech naopak těžší).
- Věřím, že #shraingiscaring a #kandidatzdarma budou něco, co se chytne a v roce 2020 jich na LinkedInu bude více.