#sharingiscaring - výběr z příspěvků, 21. díl
Minule jsem zařadila do Sharing is caring série i krátké výpisky. Přišlo mi na ně několik pozitivních reakcí, a tak jsem se rozhodla, že 21. díl bude pouze výpiskový a tedy i o něco delší jak klasické sumáře a tipy na čtení. Tak jdeme na to!
Krátké výpisky z článku - 5 Things Successful Companies Do to Retain Top Talent
- benefity, vysoký plat a podobně jsou součástí nabídky o práci, ale ne tím hlavním, proč se rozhodneme danou nabídku vzít
- vytvořte pocit bezpečí během výběrka, oslovujte kandidáty jménem při pohovorech a během setkání jim i ukažte jaké cíle u vás budou plnit
- komunikujte v inzerátech přímo a jasně - buďte explicitní a nenechávejte čtenáře ať si něco sám domyslí
- chtějte feedback - zaručí vám to dlouhodobou spokojenost, vytvoří to prostor pro změny a vám to přinese nové nápady
- edukace - nechte top talenty ať dělají projekty, které je baví a dotáhnou je do konce, dejte jim vzdělávání do development plánu
- poskytujte pravidelný feedback k tomu, co se povedlo a sem tam poděkujte; měli by mít pocit, že mají cenu a práce má smysl
Krátké výpisky z článku - Hiring Millennials Articles
- hodnoty, firemní kultura - to je zajímá a budou se vás na to ptát
- před tím než se rozhodnou poslat CV, tak si hledají na GlassDoor nebo Atmoskopu; chtějí získat pohled zaměstnanců na firmu
- pokládají otázky (často velmi konkrétní) a zajímají je jaké jsou i dle vás výhody a nevýhody firmy
- daleko více jim jde o poslání firmy a její vizi
- flexibilní pracovní doba je pro ně must-have (a není tím myšleno start každý den od 9:15 místo od 9)
- 62 % lidí chce vidět/slyšet firemní kulturu z pohledu zaměstnanců
- mladí dají na word-of-mouth a na milou komunikaci po telefonu (mrkněte se, za nejste náhodou ve skupině Kam nechodit pracovat)
- zajímají je 4 věci - mise firmy, smysl v kooperaci s vizí firmy, jak jejich pozice funguje ve firmě a kariérní růst vedle osobního růstu
- inzeráty - graficky členěné, responzivní pro mobil, to důležité je v nich tučně; krátké o 2 odstavcích, milé, personalizované, žádná klišé, jasné vysvětlení pozice a odpovědnosti za části práce, definice úspěchu dané pozice
Krátké výpisky z článku - 4 Things You Need to Know About Hiring Millennials in 2016
- mileniálové chtějí konzistentní feedback a to po celou dobu práce, nejen nárazově (máte zavedené performance review?)
- nekoukejte na zkušenosti, ale na schopnost se učit - předpoklad toho, že budou dobří a dlouhodobě úspěšní
- chtějí nízkou hiearchii a mít blízko k lidem ve firmě (i těm zcela nahoře) a chtějí růst směrem nahoru, ale i do firmy do stran
- nejde jim tolik o prestiž a finance, ale o dobrý pocit a smysl v práci a že se mohou pochlubit tím, co dělají
- .mají mít (a chtějí) u sebe buddyho nebo kouče, který jim ukáže základy a oni se zbytek naučí
- nemají rádi chaos bez smyslu (řízený chaos je OK, ale nesmí trvat moc dlouho)
Krátké výpisky z článku - 10 Mistakes to Avoid When You Hire Millennials
- inzerát - žádné odrážky, ale přesný text o tom, jaké jsou důvody pro to, aby u nás pracovali, na čem, co bude jejich náplní a co mohou dokázat
- chtěj v práci používat sociální sítě a nebýt za to kritizováni nebo dostat napomenutí, nesnáší zákazy
Krátké výpisky z článku - Ask Our Expert: Using Behavioral Economics to Help Employees Make Smarter Choices
- aneb jak využít Behaviorální ekonomii (přečtete si třeba tuto bakalářku) v motivaci lidí:
- framing - zaměřit se na co, co mohou získat/ztratit
- avaibility - zmiňovat často podstatnou věc, čím více o něčem mluvíme a ukazujeme to, vidíme to, tím tomu začínáme věřit a být k tomu motivovaní
- social norms - nějaká sociální platforma na sdílení -> více pomoci, lidé se znají, lepší kooperace
- choices - čím méně možností, tím lépe; rozhodovací paralýza z mnoha možností
- channel factors - čím více specifičtější návod, tím lepší odezva; čím méně budou lidé zmateni a méně chápat zadání, tím horší je výsledek
Krátké výpisky z článku - The Cutting Edge: transforming HR with behavioural economics
- lidé neradi riskují, mají rádi jasné informace a chtějí vědět, na čem jsou a co mají dělat (opět jsme u té pravidelné zpětné vazby)
- dávejte ohraničené časové úseky, delší úkoly rozkouskujte na menší, plánujte ve fázích (využívejte ideálně nějaký task management systém)
- vnitřní motivace - proč lidé jednají tak, jak jednají -> zjistíte, že ne vždy jen jen o peníze, pokud se lidí opravdu ptáte a dokážete jít do hloubky
- rozluštěním toho, co člověka motivuje ho dokážeme v práci nabudit a dát mu odměnu, po jaké touží, což dlouhodobě zvyšuje jeho efektivitu a produktivitu
A další díl je u konce. Dejte vědět, pokud se vám líbil.