Výpisky z podcastu in_content 13-22 (Boomerang Communication)
20.01.2021
Agentura Boomerang se dala na natáčení podcastu o contentu. Ten si pustíte třeba na Spotify. Pokud neradi posloucháte, ale naopak rádi čtete, jste tu správně. Níže najdete další díl výpisků z jednotlivých dílů in_content podcastu s moderátory Martinem Vymětalem a Míšou Rakovou. A nebyla bych to já, kdybych k nim nepřidala další zdroje a doporučení. Přeji fajn čtení!
#13 LinkedIn
- databáze životopisů a kontaktů, ale i skvělá platforma pro firemní komunikaci
- data z Boomlab o LinkedIn (doporučuji mrknout i na Fenomén LinkedIn)
- lepší image vám složenky nezaplatí
- B2B i B2C komunikace, kde kromě firmy jsou vidět i vaši zaměstnanci
- dobrá blogová platforma, která mí dobré SEO a články se vám ukážou přes vyhledávání na Google
- na co lidi reagují - na to, co je zajímá a co jim přináší přidanou hodnotu
- dívejte se, s čím reagují vaši followers a to začleňte do vaší komunikace
- jako firma nemluvte jen o sobě
- content suggestion - funkce pro adminy na vyhledávání hot topic
- cena reklamy na LI není směrodatná, jde o to, co z ní dokážete dostat nazpátek
#14 contentový jukebox
- buďte na sociálních sítích, ale vytvořte si i vlastní prostor (web, newsletter, ...), protože ten vám nikdo nevezme; když se změní platforma, vy budete mít plán B
- 90 % pozornosti připadá na 1 % obsahu (více dat a informací v tomto pdf)
- 11 + 1 trendů v content marketingu
#15 content versus reklama
- content je běh na dlouhou trať, který nese ovoce až po nějaké době
- v díle bylo hodně o contentu Radegastu, který získal Effie
Má doporučení k dalšímu čtení a poslechu:
- Studie Fenomén LinkedIn s interpretovanými daty
- Boomlab od Boomerang Communication také stojí za stažení a prolistování
- Jak využít LinkedIn content suggestions tak, aby vám k něčemu byly?
- Effie jako důkaz, že obsah je super obchodník
#16 community management
- trvá než v sobě najdete odstup a neberete si věci osobně
- když spravujete profil značky, musíte počítat s tím, že přijdou i hejty
- komunity kolem značky mohou pomoci prodejům + posílí vztah zákazníka ke značce
- komunikovat pod záštitou značky, ale podepisovat se jménem
- jde o pocity, slabá místa, záliby a styl vyjadřování dané skupiny
- social listenting vám může pomoci odhalit, kde se o vás mluví
- pokud děláte community managera, dejte si pozor na vyhoření (zajímavý článek od Triad)
- nástroje - ZoomSphere
- každý hejt je příležitost, jak ukázat jací jako značka jsme
#17 distribuce časopisů
- adresná a neadresná distribuce
- 50-200 kusů z 10 000 kusů se obvykle vrátí, protože nejsou doručeny
- pozor na velikost magazínů, aby se vešly do schránek nebo kabelky
- 20 % lidí pravidelně čte tisk 1krát týdně
Má doporučení na další informace:
- Co musí umět a jaký je člověk na pozici community management?
- Boomerang má 2 super články - LMC a jejich content hub a Jak vytvořit interní časopis?
- Nadupaný návod na to, jak dělat community management od HubSpot
#18 DTPáci
- DTP = desktop publishing
- DPT člověk musí být pečlivý, trpělivý, mít dobré sebeovládání a umět s nástroji (samozřejmě)
- CMYK a RGB - hezké vysvětlení nabízí fotocesta
- DPT jako inženýr technik, grafik jako lehce bohém
- DPT dává smysl, řád a funkčnost
#19 vztahy agentury a klienta
- úkolem projekťáka je dodat to, co klient chtěl a udělat ho spokojeným
- dobrý projekťák - musí mít přesahy, zodpovědný, umí počítat a plánovat, je trošku obchodník
- musíte umět vytvořit pocit, že se na vás klient může spolehnout
- děkujte za spolupráci a naučte se chválit za dobře odvedenou práci, i když za ni platíte
- párovat klienta a projekťáka tak, aby si padli do noty
- dejte na soft skills, hard skills nového člověka dokážete naučit
- základem je dobré zadání (vždy říkám, že dobré zadání, dobrý výsledek a špatné zadání, špatný výsledek)
#20 tisk a luxusní publikace
- grafik na online a offline má jiné skills
- poptávka po krásných publikacích nepolevuje
#21 SEO
- offline texty snesou větší hutnost, v online musíte hned zaujmout a dodat více obsahu než jen text
- buďte jste na první stránce Google nebo v propadlišti internetu
- vyhněte se duplicitám a nelogickému využívání klíčových slov
- pokud vás baví SEO, doporučuji blog Pavla Ungra
#22 závěrečný díl - shrnutí výsledků in_content podcastu
- 9 000 přehrání pro 19 epizod, další přibývají
- většina posluchačů byla Čechů
- nejvíce poslouchaný díl - jak poznat cílovku
- doporučení: tento díl si musíte pustit, protože obsahuje spoustu tipů, souhrn celého in_content podcastu, ale i sdílení zkušeností s nahráváním a výrobou podcastu
Další doplňující zdroje:
- Visibility píše o tom, jak budovat vztah s klientem
- Co umí všechno grafik? Co vše musí zvládat a s jakými programy musí umět pracovat?
- Prý existuje 13 druhů grafiků. fakt, mrkněte se.
Tento podcast je již u konce. Všechny díly najdete na anchor.fm.