Výpisky z podcastu in_content 1-12 (Boomerang Communication)

18.01.2021

S podcasty se roztrhnul pytel. Některé jsou dobré, některé ztrátou času. Osobně mám podcasty moc ráda, a tak jsem se rozhodla že z mých oblíbených budu psát výpisky. Jako první tu máme in_content od agentury Boomerang, který moderují Martin Vymětal a Míša Raková. Výpisky jsem obohatila o zajímavé linky, jak jinak. Přeji příjemné čtení a nějaký ten díl si určitě pusťte. 

#1 - content marketing

  • content je budování vztahu mezi firmou a zákazníky/partnery
  • nejde o krátkodobou věc, ale o dlouhodobé budování vztahu
  • chce to srdíčko a musíte to myslet vážně
  • měl by budovat sympatie ke značce a v konečném důsledku generovat zisk
  • content marketing je často zneužívané slovní spojení a je využívané nevhodně
  • Čilichilli vzniklo jako "chceme sexy časopis" a ne "chceme content médium"
  • super příklad je třeba Backend stories by Škoda IT, LMC magazín (B2B), Ambiente


#2 - tendry a agentury

  • na určitý obsah je lepší mít agenturu, protože v nich sedí jiný typ lidí než u vás v in-house týmu (radí třeba Včeliště)
  • někdy je fajn, že kreativci sedí mimo firmu, díky tomu mají nadhled a jiný pohled na značku
  • sepsáním zadání pro agenturu si minimálně utřídíte myšlenky 
  • na tendr potřebujete 4 týdny minimálně; je potřeba dost času, aby byl výsledek kvalitní 
  • tendry často hodnotí procurement (co je to ten procurement?)
  • platí se skicovné agentuře, že do tendru jde (starší článek o skicovném)
  • vztah je vždy očekávání a o jeho naplnění


#3 jak měřit výkon

#4 firemní podcasty

  • houževnatost a rozhodnost jsou 2 z kompetencí dobrého projekťáka
  • rok až dva u nás v CZ frčí podcasty ve velkém 
  • podcastů je dost, ale penetrace populace je menší než si myslíte - 40 % poslouchá
  • musíte mít co říct a velmi se připravovat, musíte hned zaujmout a mít rozhovory informačně plné 
  • nepodceňujte technickou část podcastů a to, jak působí hlas moderátora na posluchače (mám 2 podcasty, co jsou super, ale kvůli moderátorovi u nich vyloženě trpím)


Mé tipy na další čtení a poslech:


#5 print

  • zaměstnanecký, B2B časopisy a B2C časopisy
  • zrcadlo = rozpis stránek, jak budou v časopisu
  • lámání = grafik si vezme grafické prvky na stránce a dá je do layoutu stránky
  • chyby - špatné fotografie, překlepy v headlinech, nadužívání trpného rodu, chybí rytmus časopisu, ...

#6 cílové skupiny a data

  • bez dat to nejde, jinak to budou jen domněnky
  • mrkněte na Boomlab, kde dat najdete až až a určitě se vám budou hodit, pokud děláte v marketingu plus to zpracování je moc pěkné
  • než se vymýšlí strategie, měli byste mít jasno a postupně data aktualizovat 
  • u TV trávíme hodně času, ale nevěnujeme jí tolik pozornosti (jsme na mobilu, uklízíme, ...)

#7 jak získat cenu


#8 značky a komunikace

  • posledních 10 let je zde téma obsahu, ale content marketing není vše
  • Čilichili pozměnilo vnímání content marketingu, byl to velký milník
  • další milník byla krize v 2008/2009 a nástup sociálních sítích v těchto letech


Mé tipy na další čtení a poslech:

#í firemní časopisy

  • když je ošklivý, tak si ho nechceš jen tak číst (bereme si je domu i kvůli obalu)
  • proč nejsou hezké a lákavé? protože jde o peníze a design se často podceňuje
  • časopis by měl odpovídat firemní kultuře (barvy, font, papír, ...)
  • často jsou komerční časopisy hezčí, protože se musí snažit zaujmout čtenáře (aby si je koupil)
  • z hlediska designu must-have - respekt vůči značce, práce s plochou, kvalitní obsah a jeho dramaturgie
  • forma musí následovat funkci

#10 humor ve firemním obsahu

  • vtipy už moc nefrčí, dnes se používá jiný druh humoru
  • humor je otázka doby - zkuste si schválně pustit nějaký starý humorný film
  • humor je vázaný i na kulturu, Češi jsou poměrně bezhraniční 
  • jasně dané hranice obsahu, ale zároveň volnost
  • slova mají moc 
  • nikdy nic není na prodej, ale vždy je něco ke koupi 
  • firemní komunikaci má super třeba Red Bull, Pornhub nebo věci od Lidé z baru 
  • na papíru se nebojíte, dokážete být mnohem humornější než v reálu

#11 Instagram

  • třetí nejnavštěvovanější sociální síť
  • B2B komunikace inspirace - Velux, Zoomsphere nebo samotný Instragram
  • vyplatí se naslouchat followers nebo členům vaší komunity
  • stories si polovina lidí prohlíží denně, mají i lepší dosah, jsou interaktivní a nekladou takové nároky na kvalitu fotografie
  • mrkněte na český statistický úřad, překvapí vás


#12 průšvihy ve firemních časopisech

  • technická kontrola je samozřejmě závislá na rozsahu, ale vejde se maximálně do 1 dne
  • chyby - obvykle drobnosti, překryté logo textem nebo obrázkem, spadávka, překlepy, ... 
  • důležitá je distribuce klientovi


Mé tipy na další čtení a poslech: