Výpisky z podcastu in_content 1-12 (Boomerang Communication)
18.01.2021
S podcasty se roztrhnul pytel. Některé jsou dobré, některé ztrátou času. Osobně mám podcasty moc ráda, a tak jsem se rozhodla že z mých oblíbených budu psát výpisky. Jako první tu máme in_content od agentury Boomerang, který moderují Martin Vymětal a Míša Raková. Výpisky jsem obohatila o zajímavé linky, jak jinak. Přeji příjemné čtení a nějaký ten díl si určitě pusťte.
#1 - content marketing
- content je budování vztahu mezi firmou a zákazníky/partnery
- nejde o krátkodobou věc, ale o dlouhodobé budování vztahu
- chce to srdíčko a musíte to myslet vážně
- měl by budovat sympatie ke značce a v konečném důsledku generovat zisk
- content marketing je často zneužívané slovní spojení a je využívané nevhodně
- Čilichilli vzniklo jako "chceme sexy časopis" a ne "chceme content médium"
- super příklad je třeba Backend stories by Škoda IT, LMC magazín (B2B), Ambiente
#2 - tendry a agentury
- na určitý obsah je lepší mít agenturu, protože v nich sedí jiný typ lidí než u vás v in-house týmu (radí třeba Včeliště)
- někdy je fajn, že kreativci sedí mimo firmu, díky tomu mají nadhled a jiný pohled na značku
- sepsáním zadání pro agenturu si minimálně utřídíte myšlenky
- na tendr potřebujete 4 týdny minimálně; je potřeba dost času, aby byl výsledek kvalitní
- tendry často hodnotí procurement (co je to ten procurement?)
- platí se skicovné agentuře, že do tendru jde (starší článek o skicovném)
- vztah je vždy očekávání a o jeho naplnění
#3 jak měřit výkon
- mrkněte se na LMC magazín, na Linkedin LMC, NaHRávky podcast anebo na HRnek newsletter
- 3 kategorie dat - povědomí, čas se značkou a konverze/akce
- doporučení hodnotit obsah po roce (můj Linkedin začal cca po roce fakt dobře fungovat, ale stálo to energii, čas a chtělo to trpělivost)
- mrkněte na článek právě od Boomerang o tom, že měření obsahu by mělo být samozřejmostí
#4 firemní podcasty
- houževnatost a rozhodnost jsou 2 z kompetencí dobrého projekťáka
- rok až dva u nás v CZ frčí podcasty ve velkém
- podcastů je dost, ale penetrace populace je menší než si myslíte - 40 % poslouchá
- musíte mít co říct a velmi se připravovat, musíte hned zaujmout a mít rozhovory informačně plné
- nepodceňujte technickou část podcastů a to, jak působí hlas moderátora na posluchače (mám 2 podcasty, co jsou super, ale kvůli moderátorovi u nich vyloženě trpím)
Mé tipy na další čtení a poslech:
- Kateřina Borovanská o tom, jak funguje content marketing (k poslechnutí)
- Včeliště - jak postupně budovat důvěru u vašich čtenářů
- B2B monitor - marketing B2B firem v ČR - budování vztahů se zákazníky
- Boomerang pro Mediář psal o tom, že měření obsahu může být brnkačka
#5 print
- zaměstnanecký, B2B časopisy a B2C časopisy
- zrcadlo = rozpis stránek, jak budou v časopisu
- lámání = grafik si vezme grafické prvky na stránce a dá je do layoutu stránky
- chyby - špatné fotografie, překlepy v headlinech, nadužívání trpného rodu, chybí rytmus časopisu, ...
#6 cílové skupiny a data
- bez dat to nejde, jinak to budou jen domněnky
- mrkněte na Boomlab, kde dat najdete až až a určitě se vám budou hodit, pokud děláte v marketingu plus to zpracování je moc pěkné
- než se vymýšlí strategie, měli byste mít jasno a postupně data aktualizovat
- u TV trávíme hodně času, ale nevěnujeme jí tolik pozornosti (jsme na mobilu, uklízíme, ...)
#7 jak získat cenu
- Zlatý středník, Fénix, Effie, Czech top 100 nebo Lemur
- kategorie jsou různé a do nějakých se sejde až 150 přihlášek
#8 značky a komunikace
- posledních 10 let je zde téma obsahu, ale content marketing není vše
- Čilichili pozměnilo vnímání content marketingu, byl to velký milník
- další milník byla krize v 2008/2009 a nástup sociálních sítích v těchto letech
Mé tipy na další čtení a poslech:
- Můj oblíbený časopis je EXEC od Shopsys
- Firemní časopisy mají svou kategorii v rámci Fénix content marketing
- MediaGuru si dalo práci a vytvořilo infografiku s milníky českých médií od 1989 do 2019
- Tři příklady zajímavého content marketingu nabízí Effectix na jejich blogu
#í firemní časopisy
- když je ošklivý, tak si ho nechceš jen tak číst (bereme si je domu i kvůli obalu)
- proč nejsou hezké a lákavé? protože jde o peníze a design se často podceňuje
- časopis by měl odpovídat firemní kultuře (barvy, font, papír, ...)
- často jsou komerční časopisy hezčí, protože se musí snažit zaujmout čtenáře (aby si je koupil)
- z hlediska designu must-have - respekt vůči značce, práce s plochou, kvalitní obsah a jeho dramaturgie
- forma musí následovat funkci
#10 humor ve firemním obsahu
- vtipy už moc nefrčí, dnes se používá jiný druh humoru
- humor je otázka doby - zkuste si schválně pustit nějaký starý humorný film
- humor je vázaný i na kulturu, Češi jsou poměrně bezhraniční
- jasně dané hranice obsahu, ale zároveň volnost
- slova mají moc
- nikdy nic není na prodej, ale vždy je něco ke koupi
- firemní komunikaci má super třeba Red Bull, Pornhub nebo věci od Lidé z baru
- na papíru se nebojíte, dokážete být mnohem humornější než v reálu
#11 Instagram
- třetí nejnavštěvovanější sociální síť
- B2B komunikace inspirace - Velux, Zoomsphere nebo samotný Instragram
- vyplatí se naslouchat followers nebo členům vaší komunity
- stories si polovina lidí prohlíží denně, mají i lepší dosah, jsou interaktivní a nekladou takové nároky na kvalitu fotografie
- mrkněte na český statistický úřad, překvapí vás
#12 průšvihy ve firemních časopisech
- technická kontrola je samozřejmě závislá na rozsahu, ale vejde se maximálně do 1 dne
- chyby - obvykle drobnosti, překryté logo textem nebo obrázkem, spadávka, překlepy, ...
- důležitá je distribuce klientovi
Mé tipy na další čtení a poslech:
- Naučte se hrát se slovy díky tipům od Otto Bohuš
- Jaké jsou nejlepší firemní časopisy podle Fénix?
- Jak si stojí sociální sítě v Česku? To zjistíte díky Focus-age
- Jaká je síla Instagram stories? Velká!